|
Med 110 företag som visar de allra senaste lösningarna som säkerhetsmarknadens teknologi kan erbjuda blir årets Sectech-utställning på Stockholmsmässan den 24 – 25 oktober större än någonsin.
– Utställningsytan var fullbokad redan i juni, men trycket från företag som ville ställa ut var så stort att vi beslutade att bygga ut med åtta montrar i augusti. Det är nu bokade, berättar Deniz Baykal, AR Media Internationals projektchef för Sectech.
Sectech är ett kompakt event med teknikfokus som arrangeras av av AR Media International och Stockholmsmässan sedan 2001. Det kompakta eventet har fullt fokus på tekniska lösningar för fysisk säkerhet. Utställare och besökare möts på en relativ liten yta.
Kvalitet på såväl programinnehåll som utställning och besökare utifrån ett teknikperspektiv är prioriterat på Sectech, enligt Deniz Baykal.
– Vi har inte som ambition att det ska vara så många utställare som möjligt utan vill fortsätta hålla Sectech nischat och kompakt. Men självklart är vi glada att det är en så stark efterfrågan att ställa ut, säger hon.
Rätt utställare och besökare samt rätt teknik, är sålunda mottot.
– Som den dynamiska affärsdrivande mötesplatsen för professionella köpare och leverantörer av lösningar för fysisk säkerhet som Sectech alltid varit är balansen mellan antalet utställare och besökare så viktigt, säger Lennart Alexandrie, vd för AR Media International, som ansvarar för programmet på seminariescenen som också är en betydande pusselbit.
– Seminarierna är viktiga då de ska harmoniera med det som utställarna representerar och som besökarna kommer för att ta del av. De ska ge mervärden i form av uppdaterad information om teknikens möjligheter, branschens utmaningar samt om aktuella trender, kommenterar Lennart Alexandrie avslutningsvis.
Seminarieprogrammet beräknas presenteras under nästa vecka.
Skriv ut |