|
Närmare 250 personer lockades till Säkerhetstältet, när Nordea Masters var tillbaka vid Bro Hof Slott den 2-5 juni. Golftävlingen, som ingår i Europa-touren, lockade en hängiven publik som fick se den unge engelsmannen Fitzpatrick vinna tävlingen.
– Men störst vinnare var nog publiken. Framför allt de som kom till vår paviljong. Fantastiskt väder, fin golf och härlig stämning på vår läktarsektion vid hål 18., säger Deniz Baykal, försäljningschef på AR Media International, en av sponsorerna av Säkerhetstältet.
Addsecure,, Rapid Säkerhet och AR Media International bjöd gemensamt in till Säkerhetstältet under de fyra dagar som Nordea Masters pågick vid Bro Hof Slott.
– Själv tycker jag om den här typen av arrangemang där branschfolk träffas, umgås, nätverka och trivas tillsammans. Och vädret har verkligen varit med oss de här dagarna, kommenterar Peter Sääv, Sverigechef för Addsecure.
Allra mest folk var det på det under lördagen och söndagens finalrunda.
Initiativet till Säkerhetstältet kom från Rapid Säkerhet redan 2013, då Nordea Masters också arrangerades på Bro Hof. Då liksom nu hade Rapid uppdraget att svara för bevakningen av Nordea Masters.
– Det finns många golfintresserade i säkerhetsbranschen och vi känner många av dem väl sedan många år eftersom vi också är arrangör av Rapid Open, Sveriges äldsta golftävling för säkerhetsfolk. Därför var det naturligt för oss att ta initiativ till Säkerhetstältet, säger Ola Lindberg, försäljningschef på Rapid Säkerhet.
– Och båda gångerna vi kört arrangemanget tillsammans med Addsecure och AR Media har det blivit väldigt lyckat, konstaterar han vidare.
Deniz Baykal på AR Media bekräftar Ola Lindberg analys kring branschens golfintresse.
– Absolut. Under Nordea Master-dagarna fick vi in flera anmälningar till Skyddgolfen Detektor Open, Sveriges största endagsföretagsgolf. Redan nu har vi 225 anmälda spelare och det är inte förrän den 30 augusti som tävlingen äger rum på Vidbynäs Golfklubb. Golf är en het sport i säkerhetsbranschen, säger hon avslutningsvis.
Skriv ut |