|
Security User Expo i Köpenhamn har blivit ett etablerat evenemang där den privata säkerhetsföretagen har möjlighet att vissa upp sina tjänster och produkter för en bred publik där alla säkerhetsmarknadens led finns representerade.
Nu får AR Media International förnyat stöd från Sikkerhedsbranschen att arrangera Danmarks största säkerhetsmässa 2017 för tredje gången hösten 2017.
Att den danska branschorganisationen väljer att stötta Security User och bli medarrangör för tredje gången är viktigt, menar Lennart Alexandrie, vd för AR Media International.
– Danmark är en relativt liten säkerhetsmarknad, ungefär hälften så stor som den svenska marknaden, men i proportion till sin befolkning lika stor. Och precis som i Sverige blir de privata företagen allt viktigare. Därför är det viktigt att så många som möjligt sluter upp kring ett evenemang som Security User Expo. Stödet från Sikkerhedsbranschen är därför väldigt välkommet, säger han.
– Security User Expo är ett skyltfönster där de privata säkerhetsföretagen får möjlighet att visa upp sig med hela sin bredd, då även massmedierna ofta rapporterar från evenemanget, både TV, radion, dagstidningar och olika typer av fackmedier.
Effektivare säkerhetsmässa
Idag är Security User Expo Danmarks största och Skandinaviens tredje största säkerhetsmässa. Men AR Media International nöjder sig inte med det.
– Vi arbetar vidare med att utveckla eventet. För visst kan Security User Expo göras ännu bättre, säger Lennart Alexandrie.
– Vårt fokus inför 2017 är att skapa ett ännu mer effektivt evenemang där fler besökare per dag räknas in, och där totalkostnaden för utställaren sänks och där samtliga utställare marknadsförs.
Två dagar istället för tre
Ett led i den ambitionen är att korta mässans längd.
– Evenemanget ska pågå i två dagar istället för tre dagar som föregående arrangemang. Vi vill ha en effektivare mässa. Två dagar betyder fler besökare per dag, en högre intensitet och ett bättre utnyttjande av tiden för utställare.
Vässad marknadsföring
En annan nyhet är ytterligare stärka upp den redan hårt drivna marknadsföringen.
– För evenemanget som helhet kommer vi liksom tidigare årgångar ha en mix av annonsering i tryckta och digitala medier, i såväl dagspress som fackpress. Därutöver ser vi också över om vi andra kanaler, som exempelvis TV eller radio, säger Lennart Alexandrie som samtidigt meddelar om ett redan fattat beslut.
– Vi kommer vässa marknadsföringen av enskilda utställare för att stärka evenemangets slagkraft som helhet och nyttan för utställarna . Med våra många tryckta och online-baserade medier kommer vi ge dedikerat utrymme så att de kan berätta om vad de visar på mässan och att den informationen sedan får en omfattande och relevant distribution. Den servicen kommer ingå i utställaravgiften.
Skriv ut |