Säkerhetsindustrins nyhetsportal SecurityWorldHotel.com) går från klarhet till klarhet. Sedan starten 1998 har Skandinaviens ledande nyhetskanal för säkerhetsmarknaden haft en ständigt ökande tillströmning av besökare.
Under 2004 hade portalen 327.400 besök, en ökning med 7 362 besök I jämförelse med föregående år.
- I år kommer vi säkerligen att spränga 400 000-vallen. Bara under de första tre veckorna av 2005 har vi haft 45 508 besök på SecurityWolrdHotel.com, säger Lennart Alexandrie, VD för Ar Media International, som står bakom SecurityWorldHotel.com.
Lennart Alexandrie tolkar det konstant ökande intresset för SecurityWorldHotel.com en kvittens på att portalens nyhetskoncept fungerar och blir allt mer populärt.
- Kanske är hemligheten att vi har begränsat oss till två nyheter om dagen och att den dosen är perfekt avvägd för stressat yrkesfolk som trots tidsbrist vill hålla sej ajour med vad som händer på marknaden, säger han.
Det är inte bara nyhetsförmedlingen som lockar besökare.
- Många använder SecurityWorldHotel.com för att få ut information om produkter och leverantörer också. Allt fler upptäcker dessa sökfunktioner och det är positivt, konstaterar Alexandrie och poänterar
- Vidareutveckling är en viktigt del i framgången, man måste hela tiden berika portalen med nya funktionella inslag. På senare år har vi tagit satsat mycket på utbildningsorienterade artikelserier inom exempelvis digital videoövervakning och biometrisk säkerhetsteknik.
- I år lanserar den första kommersiella Online-utbildningen inom CCTV, Digital Video, fiberoptik och biometriska säkerhetssystem på den skandinaviska marknaden, berättar han.
- Kunskapsbehovet är stort och via nätet är det lättare att hinna med uppdateringar och därmed hålla jämna steg med den teknologiska utvecklingen.
Online-utbildningen har utvecklats av det amerikanska Stamweb som specialiserat sig på E-learning inom det säkerhetstekniska området. Ar Media International har exklusiv försäljningsrätt i Skandinavien och även rättigheter att sälja kurserna på den internationella marknaden.
SecurityWolrdHotel.com är idag ett av de starkaste varumärkena när det gäller nyhetsförmedling på nätet för säkkerhetsmarknaden. I Skandinavien är portalen marknadsledande.
- Vår målsättning är att vi 2010 ska ha totalt en miljon besök av fackfolk på SecurityWolrdHotel.com. Då gäller det att ligga i, både vad gäller marknadsföring och förbättringar av innehåll,
- Men vi måste också expandera sajten geografiskt så att vi täcker andra lokala marknader än de Skandinaviska, avslutar Alexandrie.