Säkerhetsindustrins nyhetsportal SecurityHotel.com ( www.securityhotel.com )går från klarhet till klarhet. Sedan starten 1998 har Skandinaviens ledande nyhetskanal för säkerhetsmarknaden haft en ständigt ökande tillströmning av besökare.
Under 2003 hade portalen 252.569 besök. Inberäknas även systersajten SecurityWorldHotel.com uppgår antalet besök till 320.038.
Lennart Alexandrie, VD för Ar Media International, som står bakom SecurityHotel.com, är mycket nöjd med responsen från läsarna.
- För oss är det konstant ökande intresset för SecurityHotel.com en kvittens på att vårt nyhetskoncept fungerar och blir allt mer populärt. Kanske är hemligheten att vi har begränsat oss till två nyheter om dagen och att den dosen är perfekt avvägd för stressat yrkesfolk som trots tidsbrist vill hålla sej ajour med vad som händer på marknaden, säger han.
Lennart Alexandrie är noga med att betona att det inte bara är nyhetsföpmedlingen som lockar besökare.
- Många använder SecurityHotel.com för att få ut information om produkter och leverantörer också. Allt fler upptäcker dessa sökfunktioner och det är positivt, konstaterar han.
En viktig del i framgången, enligt Alexandrie, är också förnyelsen vad gäller funktioner.
- På ytan försöker vi vara konsekventa och inte ändra för mycket. Våra besökare ska känna igen sej. Men vi försöker hitta nya vägar inom ramen för den layout som vi har. I år kommer vi exempelvis satsa på utbildning av olika slag. Företrädesvis vad gäller kameraövervakning. En serie om IP-övervakning har vi redan börjat att publicera. Mer kommer framöver, berättar han.
- Vår målsättning är att vi 2005 ska ha totalt 500 000 besök. Då gäller det att ligga i, både vad gäller marknadsföring och förbättringar av innehåll, avslutar Lennart Alexandrie.