Här finner du artiklar och annan information som handlar om företaget.
Publicerat: 2000-06-12
Svensk säkerhetsportal lanseras i Hong Kong
Efter ett år i drift premiärvisades www-portalen securityworldhotel.com i ny design på Ifsec-mässan i Birmingham. Det blev succé!
Nu ska samma internetportal lanseras på Securitex i Hong Kong, med start imorgon.
- Vi satsar hårt på att vara den internationellt ledande portalen för säkerhet och marknadsför Securityworldhotel.com mycket kraftfullt genom annonsering och mässframträdande över hela världen, säger Lennart Alexandrie, VD för Ar Media som producerar och driver portalen.
- I vår monter kör vi storbild på securityworldhotel.com vilket alltid lockar folk. Det här är en relativt ny marknad. Vi är det enda förlaget inom säkerhetsmedia som har en portal för säkerhetsföretagen. De andra, våra konkurrenter, säljer ut länkar på sina egna hemsidor. Det är ju som att sälja reklam på sina egna broschyrer.
- Securityworldhotel.com är också den mest marknadsförda websajten för säkerhetsföretag och däri ligger våra framgångar på marknaden.
Securitex, som pågår den 13-16 juni. blir Ar Medias andra framträdande i Asien. Första framträdandet var på Secutech i Taipei. Då liksom nu distribuerades även Ar Medias internationella edition av facktidningen Detektor.
- Asien är en intressant marknad för våra produkter då det finns så många företag som baserar sin försäljning på export. Bra internationella medier är därför efterfrågade. Vår ambition är att att globalt tillgodose just det behovet, menar Lennart Alexandrie.
Med securityworldhotel.com etablerades den första internationella portalen för säkerhetsmarknaden med dagliga nyheter. Även de många sökfunktionerna var unika.
- Sedan dess har det hänt mycket och våra konkurrenter har närmat sig i såväl design som nyhetsuppdateringar. Med den nya designen och medföljande funktioner ökar vi glappet igen och det känns bra, säger Lennart Alexandrie.
Nu stundar fortsatt hårdlansering av securityworldhotel.com över hela världen. Idag exponeras den på Eliaden i Oslo. I juni kommer den att visas på Securitex i Hong Kong och den marknadsförs även på Security Israel i Tel Aviv samma månad.
- Sedan blir det ett upphåll i juli innan turnén far vidare med ISC i New York, Skydd i Stockholm, Sicherheit i Essen, Expoprotection i Paris, Exposec i Sao Paolo, Sicurezza i Italien och så vidare. Det gäller att även ligga i framkant vad gäller marknadsföring, menar Lennart Alexandrie.
- Utan marknadsföring är en portal onödig. Marknaden måste ju känna till den för att den ska ha en roll att fylla för annonsörerna som finansierar den.
Mer info om företaget, besök websidan:www.armedia.se och www.securityworldhotel.com