Efter ett år i drift premiärvisades www-portalen securityworldhotel.com i ny design på Ifsec-mässan i Birmingham. Det blev succé!
- Flera företag tecknade länkabonnemang och vi sålde även några banners, säger Lennart Alexandrie, VD för Ar Media som producerar och driver portalen.
- Det roliga är att vi nu fått bekräftelsen på att vi är en mycket etablerad portal på den internationella marknaden. De flesta som teknade orders med oss kände till portalen sedan tidigare. Det känns bra eftersom vi redan under premiäråret avsatte stora medel på marknadsföring via annonsering och mässframträdande över hela världen, säger Lennart Alexandrie.
securityworldhotel.com är "modern" till de lokala securityhotel.com portalerna som hittills finns etablerade i Sverige och Norge.
- Portalens svenska edition går mycket bra redan nu och den norska versionen börjar också röra på sig. Men både i Norge och i Sverige har vi etablerat oss med bolag och utgivning av tidningar. Det har självklart påverkat intresset för portalerna. Internationellt har vi också etablerat oss med en Detektor-edition, men i år utkommer endast två nummer. Det är först nästa år som vi börjar skönja den effekten, menar Ar Medias VD.
Med securityworldhotel.com etablerades den första internationella portalen för säkerhetsmarknaden med dagliga nyheter. Även de många sökfunktionerna var unika.
- Sedan dess har det hänt mycket och våra konkurrenter har närmat sig i såväl design som nyhetsuppdateringar. Med den nya designen och medföljande funktioner ökar vi glappet igen och det känns bra, säger lennart Alexandrie.
Nu stundar fortsatt hårdlansering av securityworldhotel.com över hela världen. Idag exponeras den på Eliaden i Oslo. I juni kommer den att visas på Securitex i Hong Kong och den marknadsförs även på Security Israel i Tel Aviv samma månad.
- Sedan blir det ett upphåll i juli innan turnén far vidare med ISC i New York, Skydd i Stockholm, Sicherheit i Essen, Expoprotection i Paris, Exposec i Sao Paolo, Sicurezza i Italien och så vidare. Det gäller att även ligga i framkant vad gäller marknadsföring, menar Lennart Alexandrie.
- Utan marknadsföring är en portal onödig. Marknaden måste ju känna till den för att den ska ha en roll att fylla för annonsörerna som finansierar den.
Mer info om företaget, besök websidan:www.armedia.se och www.securityworldhotel.com